ChoiceCuts maakt gebruik van cookies, zo kunnen wij je beter van dienst zijn. Sluiten

ChoiceCuts
Sluiten

Alles over Rage 2 op een plek

15
05 2018
16:00 - door Peter Pool

De laatste week ging het maar over een ding: het lek van supermarkt keten Wallmart. Hier stond Rage 2 tussen. Niemand kon het geloven maar gisteren werd de game dan officieel aangekondigd. Vandaag al krijgen we de eerste gameplay te zien. Meer tijdens de Bethesda show tijdens de E3 in juni. Verwacht de game ergens inde lente van 2019.

De game wordt gemaakt door Just Cause en Mad Max studio Avalanche in samenwerking met id Software die het originele Rage maakten (naast Doom en Quake). De eerste game was behoorlijk liniair iets wat bij dit tweede deel vervangen wordt door een volledig open wereld die je geheel vrij naar eigen inzicht kunt verkennen. Het is een first person shooter waarin je ook achter het stuur kruipt van Mad Max achtige bolides zoals monster trucks, mechs maar ook gyrocopters die met plakband aanelkaar hangen. Oh en Mutant Bash TV is terug!

Je speelt dit keer geen overlevende uit een Ark maar een laatste Ranger genaamd Walker wiens huis en haard worden vernietigd en je wordt voor dood achtergelaten. Tijd om wraak te nemen op iedereen die dat op zijn geweten heeft. 

Via nanotrites, miniscule robots die je via injecties ingespoten krijgt, kun je jezelf voorzien van special powers. Als je de trailer goed bekijkt zul je zien dat  er een soort 'force push' word gebruikt en zelf tegenstanders de lucht in worden geslingerd. Daarnaast wordt een van de krachten gebruikt om door de speler om zichzelf de lucht in de duwen - bijna als de klassieke rocket jump uit Quake. Ik gok dat je deze powers verdient net zoals je suit upgrades verdiende in Doom. 

De originele game had een toffe wereld met coole mutanten maar de game was te veel een klassieke id Software game in een tijd dat Far Cry 3 en Borderlands 2 de speler de mogelijkheden van een FPS in een volledig open wereld showden. Tel daar de problemen met de pc versie van de game bij op en je hebt een game die op console nog redelijk werd ontvangen maar op pc op zijn bek ging. Het platform waarop id Software groot is geworden. 

Dat id Software nu samenwerkt met Avalanche biedt hoop. Avalanche heeft heel veel ervaring met open werelden terwijl id Software de pioniers zijn van het FPS genre en via Doom hebben laten zien het genre nog steeds heer en meester te zijn. 

Update: Bethesda heeft bekend gemaakt dat Rage 2 geen lootboxes zal bevateen. Vroeger geen nieuws. nu een big deal. Go Bethesda! Verder zou de games volgens id Software baas Tim Willits een game als service model hanteren. Voorlopig ga ik er echter vanuit dat dit niet zo ver zal gaan als bijvoorbeeld Destiny maar eerder ppur contentmatig is. Teken aan de wand is dat je een personage speelt met naam en historie. Dus niet een zelf gecreeerd mannetje of vrouwtje zoals je dit doet in Destiny en The Division. Verder is er meer duidelijk over de rolverdeling tussen id Software en Avalanche. Niet geheel onverwacht is Doom maker id Software verantwoordelijk voor de guns en gunplay en is Avalanche verantwoordelijk voor de open wereld en de car combat. 

Sluiten
Alles over Rage 2 op een plekSekiro: Shadows Die Twice 001