ChoiceCuts maakt gebruik van cookies, zo kunnen wij je beter van dienst zijn. Sluiten

ChoiceCuts
Sluiten

Design studio Xbox uit kritiek op ontwerp PS4

19
11 2013
13:01 - door Peter Pool

Het bedrijf dat verantwoordelijk was voor het ontwerp van de eerste Xbox uit kritiek op het ontwerp van Sony's PlayStation 4.

Teague, zoals deze design studio heet, ziet te grote verschillen tussen de ronde controller en de hoekige PS4. “Het lijkt alsof beide apparaten geheel los van elkaar zijn ontworpen” zo luidt de kritiek. Teague vindt dat er te weinig cohesie is tussen de console en diens controller. Als Teague de PS4 had vormgegeven, dan had het bedrijf de controller ook meer het centrale element gemaakt in plaats van de console.

De plek van de powerknop vinden ze bij Teague heel dubieus. Dit komt omdat je hand  voor de gleuf komt te zitten, daar waar je games en blu-ray’s ingaan en uitkomen. Ook het schuine ontwerp ziet men als onlogisch omdat de meeste apparaten die om de PS4 zullen staan rechte blokken zijn.

Het bedrijf heeft niet alleen maar kritiek op Sony’s ontwerp. Zo vindt men de lichtblauwe lichtbalk slim bedacht omdat deze de gebruiker een meer persoonlijk gevoel zou geven. Verder vergelijkt men het design met de PS2 Slim die het bedrijf technisch gezien nog steeds een van de beste consoles ooit noemt.
 

Sluiten
Design studio Xbox uit kritiek op ontwerp PS4Elden Ring cover