ChoiceCuts maakt gebruik van cookies, zo kunnen wij je beter van dienst zijn. Sluiten

ChoiceCuts
Sluiten

From Software stapt over op de Unreal Engine

17
06 2018
08:00 - door Peter Pool

In een interview met IGN heeft de grote man achter Demons Souls, Dark Souls en Bloodborne, Hidetaka Miyazaki uitegelegd waarom de studio gekozen heeft om de virtual reality game Deracine te maken.

Hij legt uit dat de studio even een pause nodig had van de Souls-games en wilde experimenteren met zowel virtual reality en de Unreal Engine. Een pause geeft aan dat de studio weer terug wil keren naar het Souls-universum wat goed neiuws is voor de vele fans van de games. Daarnaast is het belangrijk om te beseffen dat het ontwikkelen in de Unreal Engine veel makkelijker zal zijn dan met hun eigen engine. Het zal voor From Software makkelijker worden om games te maken en kunnen veel zaken , zoals het updaten van hun engine, uitbesteden aan Epic Games. De makers van de Unreal Engine. 

Miyazaki benadrukt dat de studio echt niet plotseling een hele andere weg op zal slaan nu het de VR game Deracine heeft gemaakt. Het is een leermoment voor de studio en zal een positief effect hebben op de games die de studio hierna zal maken. 

Sluiten
From Software stapt over op de Unreal EngineSekiro attack