ChoiceCuts maakt gebruik van cookies, zo kunnen wij je beter van dienst zijn. Sluiten

ChoiceCuts
Sluiten

Meer bekend over Alien: Isolation

08
01 2014
00:00 - door Peter Pool

Vele games met de biomechanische lelijkerds gingen deze game voor. Slechts zelden leverde ze echter een goede game op. Waarom gaat het met Alien: Isolation wel lukken?

Een belangrijk verschil met vorige Alien-games is de ontwikkelaar. The Creative Assembly is op het eerste gezicht niet direct de meest logische keus om een horror/science fiction game te maken. Hoewel de ontwikkelaar bekend staat om zijn prima strategie games is het juist die achtergrond die voor vraagtekens zorgt.

Toch lijkt de ontwikkelaar een juiste koers te varen. Anders dan ontwikkelaar Gearbox worden niet de mariniers van stal gehaald om af te rekenen met de zure buitenaardse wezens. Iets wat een inkoppertje leek, maar wat Gearbox jammerlijk wist te verpesten in Alien: Colonial Marines. The Creative Assembly gooit het over een geheel andere boeg. Je kruipt in de huid van de dochter van Ellen Ripley, de heldin uit de Alien films, die op zoek gaat naar haar moeder en op deze manier tegen de xenomorph aan loopt.

Het avontuur van Amanda Ripley, zoals de dochter blijkt te heten, moet qua sfeer en spanning terug grijpen naar de eerste Alien film uit 1979 van regisseur Sir Ridley Scott. De ontwikkelaar pakt dit slim aan. Net als in een game zoals Outlast ben je vrijwel ongewapend en zul je dus moeten sluipen en kruipen om de veel sterkere monsters te ontlopen en op deze manier je vege lijf te redden.

Wat je gelukkig wel hebt is de uit de films bekende motion tracker. Komt er een rode stip in sneltreinvaart op je af, dan zal het zweet je uitbreken en zul je er alles aan moeten doen om je te verstoppen voordat het beest je in de gaten krijgt, een hapje van je neemt, of een broertje in je buik laat planten.


 

Sluiten
Meer bekend over Alien: IsolationDevil May Cry V Nero