ChoiceCuts maakt gebruik van cookies, zo kunnen wij je beter van dienst zijn. Sluiten

ChoiceCuts
Sluiten

Microsoft maakt het indie ontwikkelaars moeilijk

21
01 2014
07:58 - door Peter Pool

De ontwikkelaar van Gone Home heeft aan Now Gamer uitgelegd waarom Microsoft het kleine ontwikkelaars onnodig moeilijk maakt om games uit te brengen voor de Xbox One.

De kritiek van Gone Home's Steve Gaynor richt zich op de clausule van Microsoft waarin staat vermeld dat een game niet eerst op een concurrerend platform mag uitkomen. Volgens Gaynor schiet de Xbox One maker zichzelf hiermee in de voet omdat de stap naar de PlayStation dan snel gemaakt is met haar veel soepelere afspraken. Gaynor legt uit dat het voor een kleine ontwikkelaar gewoonweg onmogelijk is om twee versies tegelijk aan te leveren. 

De Gone Home programmeur staat hierin niet alleen. Ook de Nederlandse ontwikkelaar Vlambeer heeft zijn onvrede al geuit over Microsoft's contract. Rami Ismail stelt is bang dat kleine ontwikkelaars nu gedwongen worden om hun game eerst op de Xbox One uit te brengen, en dat Sony zich gedwongen zal voelen om soortgelijke restricties in te voeren. 

 

Sluiten
Microsoft maakt het indie ontwikkelaars moeilijkDevil May Cry V Nero