ChoiceCuts maakt gebruik van cookies, zo kunnen wij je beter van dienst zijn. Sluiten

ChoiceCuts
Sluiten

Welke Nederlandse retailers snappen games en gamers?

18
05 2018
12:00 - door Peter Pool

Het valt mij al jaren op dat wanneer een game officieel wordt aangekondigd dat Nederlandse online retailers er soms weken over doen om deze toe te voegen aan hun lijst van pre-orders. Dit terwijl de Amerikaanse gigant Amazon seconden na de bekendmaking de game al online heeft staan. Ik nam de proef op de som en bekeek de bekendste spelers op game gebied.

Zelf ben ik al jaren vaste en trouwe klant van Bol.com maar deze retailer lijkt zijn zaken steeds minder op orde te hebben. Toen ik laatst via twitter vroeg wanneer ze Warhammer 40K Inquisitor - Martyr zouden toevoegen kreeg ik doodleuk het antwoord dat deze game al een tijdje uit was en dat deze niet meer zou worden toegevoegd aan hun assortiment. Uiteindelijk werd de game een paar weken alsnog toegevoegd maar het zegt iets over de betrokkenheid van de productmanager van Bol.com die over games gaat. Zijn of haar hart gaat niet harder kloppen van games.

 

Begin deze week ging het natuurlijk over Rage 2. Een game die de dag er na door retailers GameMania en Nedgame direct werd toegevoegd inclusief de juiste boxart terwijl het bij Bol.com doodstil is gebleven tot de dag van vandaag. Daar waar je bij de Warhammer 40K game kan zeggen dat het om een iet wat obscure game zou gaan is dat bij Rage 2 zeker niet het geval. Gek genoeg maakt het Twitter account van Bol.com Games wel reclame voor de gameplay trailer van Rage 2. Dat je hem (nog) niet kan bestellen bij Bol maakte kennelijk niet uit. 

Daarnaast meldt bijvoorbeeld GameMania veel duidelijker wat jouw pre-order bonussen zijn per game. Soms is er niets, soms wat downloadbare meuk en soms iets als een t-shirt of een plaat met muziek van de game. Wanneer een game overal even duur is zijn het dit soort extra’s waardoor je als consument kiest voor een specifieke retailer.

Nu lijkt het net alsof ik Bol.com aan het bashen ben. Zeker niet. Zoals gezegd ben ik een trouwe klant en levert de online retailer altijd keurig op tijd. Gaat er iets mis dan doet men niet ingewikkeld over het vinden van een klantvriendelijke oplossing. Wel kan de retailer een voorbeeld nemen aan GameMania en Nedgame die hun zaken op het gebied van games gewoon beter voor elkaar hebben.Misschien iemand met passie voor games en gaming als geheel aannemen of is het gewoon het verschil tussen een supermarkt en een bakker?

Sluiten
Welke Nederlandse retailers snappen games en gamers?Rage 2 mirror